Astetta reippaampi maanantai.

Taasko on maanantai? Mitä jos aloittaisitkin viikon reippaillen tekemällä tämän tehokkaan kotitreenin. Liikkeitä on 5 kappaletta, välineeksi tarvitset joko kahvakuulan tai käsipainon. Ota mukaasi myös ajanottoväline (sekuntikello / puhelin), jolla voit mitata treenin keston, joka on 10 minuuttia.  Eli koko treeni kestää vain 10 minuuttia! Lämmittele kroppa vaikka tanssien lempimusiikin tahtiin, pääasia ettet ihan kylmilteen lähde repimään. Siispä laita kelloon aikaa 10 minuuttia ja ala tekemään! Tarkoituksena on tehdä kierroksia niin monta kuin 10 minuutissa kerkiät.

LIIKKEET:

  • Kyykky & pystysoutu x 10
  • Askelkyykky x 10
  • Lantion nosto & punnerrus kuulalla x 10
  • Russian twis kuulalla x 20
  • Supermies x 10

KYYKKY & PYSTYSOUTU X 10

Asetu leveään haara-asentoon. Jalkaterät voivat olla ulospäin, paino on kantapäillä. Ota kahvakuula käteesi (kuula liikkuu jalkojesi välissä kohti lattiaa) ja lähde kyykkäämään selkä suorana niin alas että kahvakuula koskettaa lattiaa. Lähde nousemaan kyykystä ja vedä samalla kahvakuulaa kyynärpääjohtoisesti ylös. Voit jättää liikkeen siten, että kämmenet ovat rinnan kohdalla tai leuan kohdalla. Lähde laskemaan kuulaa hallitusti alas ja kun kuula on navan korkeudella, lähde laskeutumaan takaisin kyykkyyn.

kyykky

 

norppa-kyykky2-copy

ASKELKYYKKY X 10

Asetu lantion levyiseen haara-asentoon. Astu toisella jalalla eteenpäin pitkällä askeleella. Älä laita jalkoja peräkkäin, vaan säilytä sama leveys kuin lähtöasennossa. Polvet ja varpaat eteenpäin. Kyykisty niin, että taaimmainen polvi osuu melkein lattiaan.Ponnista takaisin ylös ja vaihda jalkaa. Voit ottaa lisäpainoja mukaan, esim. käsipainot käteen/kahvakuula rinnalle.

askelkyykky

LANTIONNOSTO JA PUNNERRUS KUULALLA X 10

Asetu selinmakuulle, kuula lepää rinnan päällä. Ojenna lantio kohti kattoa ja purista pakaroita yhteen. Pidä asento ja lähde viemään kuulaa suorilla käsille. Palaa takaisin lähtöasentoon. Laske ensin kuula rinnalle, jonka jälkeen lähdet hallitusti laskemaan lantion takaisin lattiaan.

lantio4-copy

lantio3-copy

lantio-2-copy

RUSSIAN TWIST X 20

Istu lattialle jalkapohjat maassa. Ota kuula syliisi ja nojaa ylävartalolla hieman taaksepäin. Lähde kiertämään ylävartaloa puolelta toiselle kahvakuula sylissäsi. Kuula voi käydä lattiassa.

russian-copy

russian-2-copy

SUPERMIES X 10

Mene päinmakuulle. Nosta vastakkainen käsi ja vastakkainen jalka samanaikaisesti ilmaan. Laskettuasi jalan ja käden alas, toista toiselle puolelle. Tee rauhallisia nostoja.

super1

super2

Hikistä maanantaita!

– Noora

FitFashion

FitFashion on Suomen suurin ja paras aktiivisen elämäntyylin blogiyhteisö. Bloggaajien elämänmakuisista tositarinoista löydät motivaatiota ja ideoita arkeesi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta