I LOVE ME 2017 -HERKKUJA JA KOHTAAMISIA

I love me 2017I love me 2017

HERKKUJA VATSAN TÄYDELTÄ

I love me -messut järjestettiin viime viikonloppuna Helsingin Messukeskuksessa. Kyseessä on kolmipäiväinen tapahtuma, joka yhdistää muodin ,kauneuden ja terveelliset elämäntavat. Itse käväisin messuhulinoissa perjantaina sekä sunnuntaina. Paljon oli panostettu terveelliseen ruokavalioon, joten syötävää oli esillä ja paljon. No ensimmäinen kierros I love me -messuilla meni herkutellen. Joka nurkassa oli maisteltavaa ja pakkohan kaikkea oli maistaa! : ) Itselle hyvinkin tuttu brändi Delight lanseerasi kolme uutta makua Delight Pure -sarjaansa. Yksi niistä oli omenan ja kanelinmakuinen versio. Ihanan jouluinen maku. Näissä Pure -patukoissa on vain 5 raaka-ainetta ja ne menevät perheen pienimmillekin. 6 vuotias poikani maisteli tätä omenaista herkkua ja kehui sen maistuvan ihan piparitaikinalta, joten jatkoon meni.

I love me 2017I love me 2017

Lapin tyttöä kiehtoi suuresti myös nämä Arctic Warriors-yrityksen tuotteet. Heidän ihana tarina sulatti sydämeni. Yritys sijaitsee Narkauksen kylässä Rovaniemellä ja heillä on monta tuotetta, joista löytyy Lapin superfoodeja. Näiden tuotteiden avulla pysyy suorituskyky (niin henkinen kuin fyysinen) kuosissa arjen tohinoiden keskellä. Yritys haluaa myös liiketoiminnallaan pitää Lapin kylät elävinä. Hieno ja respectin arvoinen asia. Pitää tutustua näihin tuotteisiin myöhemmin lisää.

I love me 2017I love me 2017

Ihania vaihtoehtoja terveellisempään naposteluun ja välipaloihin oli tarjolla hirmuinen määrä. Sille suklaapatukalle on vaihtoehtoja! Tämä helpottaa omaa elämää suuresti, koska on aikoja kun suorastaan elän autossa, eikä eväiden kuskaaminen ja säilytys ole aina vaihtoehto. Tai ehkä olisi, mutta en vain jaksa olla niin suunnitelmallinen. Terveelliset snacksit tulevat tarpeeseen, jotta jaksaa siihen asti kun pääsee kotiin patojen äärelle pitkän päivän päätteeksi.

FITNESSMALLIT – MITÄ MIMMEJÄ

Olen seurannut Fitnessmalli -kilpailua koko tämän puoli vuotisen, mitä se on ollut käynnissä. Huikea kisa huipentui sunnuntaina Messukeskuksessa, kun kisan voittaja julkistettiin. Kilpailu ei ole nimestään huolimatta mikään fitness-kisa vaan kilpailijat keräsivät kisakaudella pisteitä someaktiivisuudesta sekä blogisuosiostaan. Yleisöllä oli median sekä yhteistyökumppaneiden ohella vaikutusvaltaa. Haussa oli inspiroiva, energinen sekä itsevarma tyyppi, jolla on sosiaalinen media hallussa. Voittajaksi tiukassa kisassa selviytyi 21 vuotias Lapin oma likka Meri Turunen. Toisen sijan nappasi Anni Vallius ja kolmosena Elina Leskinen. Huikea show ja meitsi onnittelee!

I love me 2017

KOHTAAMISIA – MAAILMAN PARHAIMMAT TYYPIT TUKEMASSA

I love me -messut innostivat minua kaiken kauneuden ja herkuttelun keskellä myös pohdiskelemaan. Sorry jos on liian diippiä, mutta minkäs teet, kun olen tällainen herkkis. 🙂 Viimeinen vuosi on tuonut minulle ihania asioita. Ja nimenomaan ihania ihmisiä minun elämääni. Minä olen ollut aiemmin se asennevammainen tyyppi, joka on vihannut positiivisia ja menestyneitä ihmisiä. Ja myönnän, että olen ollut katkera ja kateellinen. Olen ollut siinä uskossa, että nainen on naiselle susi. Pakko syödä sanani. Minä olen saanut mittaamattoman arvokasta jeesiä just naisilta. Ja aivan pyyteetöntä apua, josta olen kiitollinen. On korvaamatonta, että on ihmisiä,  jotka nostaa sut suosta, silloin kun elämä näyttää sitä paskinta puoltaan.

Vaikka omassa elämässäni on tällä hetkellä kaikki vähän mullin mallin, on se kaikesta huolimatta aika siistiä. Minä olen yrittäjä ja saan tehdä sitä mistä nautin. Minä voin valita ja suunnitella joka päivä mitä teen. Kukaan ei pakota. Minulla on maailman parhaimmat tyypit tukena. Tästä ei voi tulla kun hyvä juttu! Kun uskaltaa olla avoin ja positiivinen, alkaa tapahtua hyviä asioita.

Summa summarum, I LOVE ME 2017: kohtelit mua hyvin. <3

Blogi hieman hiljenee, koska muutan tänään ja se aiheuttaa varmasti ylimääräistä touhottamista. 🙂 Mutta palaan taas blogin pariin, kun kerkiän.

Inspiroivaa viikon alkua!

-Noora

Kurkkasitko jo edellisestä tekstistäni Reisiä polttevan jalkatreenin?

♥ Seuraathan somessa ♥

Facebook 

Instagram

REISIÄ POLTTELEVA JALKATREENI

reisia poltteleva jalkatreenireisia poltteleva jalkatreeni

Tänään rääkätään jalat hapoille kuntosalin puolella. Toki treeni onnistuu hieman varioiden myös kotona, mutta meitsi on palannut kuntosalille. Ja nyt EI ole luvassa laitteissa istumista, vaan tehokasta tekemistä omalla kehonpainolla. Itsesi lisäksi tarvitset kaveriksi käsipainot, tangon, boxin sekä jumppapallon. Jokaiselta salilta luulisi löytyvän välineistöt, joten ei muuta kun kääritään lahkeet ja laitetaan reidet tulille! Itse tykkään tehdä liikkeet aikaa vastaan tai pidän toistojen määrän suhteellisen korkeana (15-20) ja lyhyet palautukset. Pidetään sykkeet koholla. Etukyykyssä himmailisin kaikissa muissa paitsi painoissa. 🙂 Eli lyhyemmät sarjat (maksimissaan 12 toistoa/sarja) ja pidemmät palautukset. Etukyykyssä menee aina vähintään yksi sarja herkistellen, kun pohditaan mikä on päivän kunto ja paljonko sitä rautaa uskaltaa minäkin päivänä laittaa. Sarjoja vetelisin menemään vähintään sen neljä. Ja ei ole väärin lisätä joka sarjalle painoja.

REISIÄ POLTTELEVA JALKATREENI VIDEOLLA

Boxihyppy

Ponnista tasajalkaa korokkeelle (boxi, steppilauta tai muu paikallaan pysyvä koroke.) Ojenna itsesi suoraksi korokkeen päällä ja laskeudu hallitusti jalka kerrallaan takaisin maan kamaralle. Jarruta hieman alastuloa. Ponnista uudelleen ylös. Muista vaihtaa ensimmäisenä alas askeltavaa jalkaa.

Etukyykky tangolla

Ota lantion levyinen haara-asento. Polvet ja varpaat voivat osoittaa hieman sivulle. Aseta tanko olkapäiden etuosan päälle, lähelle kurkkua. Tankoa ei tarvitse puristaa vaan pidä tankoa sormien päillä. Kyynärpäät osoittavat eteenpäin, joten pidä ylävartalo pystyssä. Liike on tiukka myös keskivartalolle sekä ylävartalolle,  joten koko kroppa pääsee kyllä töihin. Laskeudu hitaasti niin syvälle kyykkyyn kuin mahdollista. Älä anna alaselän pyöristyä. Rinta pysyy eteenpäin ja kyynärpäät vaakatasossa. Ponnista napakasti itsesi suoraksi.

Askelkyykkykävely

Tähän liikkeeseen tarvitset pitkän suoran tilan sekä käsipainot. Asetu lantionlevyiseen haara-asentoon. Ota käsipainot kaveriksi jos haluat haastetta. Astu toisella jalalla eteen ja laskeudu hallitusti alas siten, että molempien jalkojen polvet koukistuvat. Taaimmaisen jalan polvi menee lähelle lattiaa. Ponnista seuraavaksi takimmaisella jalalla ylös ja astu sillä askel eteenpäin.

Polven koukistus jumppapallolla

Asettele pallo jalkapohjien alle ja nosta lantio ilmaan. Ylävartalo lepää lattialla. Alkuasennossa jalat ovat suorana, lantio ylhäällä. Lähde koukistamaan jalkoja jolloin pallo vierii kohti pakaroita. Koeta viedä nilkkoja mahdollisimman lähelle pakaraa. Älä päästä lantiota tippumaan. Seuraavaksi suorista jalat ja tee seuraava toisto. Tiukka setti takareisille ja pakaralle.

Vuorikiipeilijä sivulle

Aseta kädet maahan ja tuo jalat koukkuun allesi. Lähde nyt viemään toista jalkaa suoraksi sivulle. Tuo sitten suorana ollut jalka takaisin keskelle ja nyt toinen jalka lähtee suoristumaan sivulle. Voit tehdä hypyllä tai ilman. Älä rojahda käsien päälle vaan tee aktiivisesti töitä myös yläkropalla. Mieti, että koetat työntää lattiaa poispäin itsestäsi.

Treeni done.

Mukavaa viikonloppua!

-Noora

Luithan edellisen tekstini, jossa annan vinkkejä toimistotyöläisten jumppaan:

Toimistopyllyt ylös tuoleilta!

♥ Seuraathan somessa ♥

Facebook 

Instagram

reisia poltteleva jalkatreeni

Video ja kuvat : Marianne Sendenali

Kuvauspaikka : Optimal Performance

 

TOIMISTOPYLLYT YLÖS TUOLEILTA!

toimistopyllyt ylos tuoleilta

Oletko toimistotyöläinen? Onko niska-hartiaseutu aina jumissa? Alaselkää jomottaa ja ryhti on huono. Valitettavasti entisenä toimistoduunarina edellämainitut asiat olivat arkipäivää minulle. Toteutin viime keväänä Tiistain toimistotreeni -videosarjan Facebookissani, jossa kannustettiin ihmisiä nostamaan toimistopyllyt ylös tuoleilta. Kyseessä oli 9 -osainen sarja ja jokaisessa ”jaksossa” tehtiin aina erilaisia treeniliikkeitä, jotka oli mahdollista suorittaa toimistossa. Laitan tekstin loppuun yhden videoista, jos vaikka saisit vinkkiä liikkumiseen toimistolle viemisiksi. Vaikka video on toteutettu pilke silmäkulmassa, ei istumisen haitat ole naurun asia.

Istuminen on erittäin passiivista ja jumiuttaa sekä aineenvaihdunnan että kropan. Muistan kun itse vielä tein täysipäiväisenä konttorihommia, olin joka päivän jälkeen rättiväsynyt, vaikken ollut liikkunut kuin ehkä maksimissaan pari kertaa printterille. Alaselkä oli aivan kipeä ja hartiat juntturassa. Treenasin silloin paljon enemmän kuin nyt, mutta olen nyt paremmassa kuosissa kuin ennen. Miksi?

Nykyään vaikken treenaamalla treenaa kuin maksimissaan kolmesti viikkoon, tulee touhuttua asiakkaiden kanssa melkein päivittäin. Ohjaaminen on hyvin aktiivista, vaikken täyttä treeniä teekään. Jokainen liike tulee näytettyä asiakkaalle ja joskus kannustuksen vuoksi lähden tekemään jotain tiukkaa TABATA-osiota. Kaikki painojen vieminen ja muu ”sähellys” pitää minut myös liikkeessä.

toimistopyllyt ylos tuoleilta

MUISTA TAUOTTAA ISTUMISTA

Istuminen ei tee gutaa meidän keholle, se on varmasti tullut selväksi. Alaselkä kipuilee ja olo on väsähtänyt. Vai onko välilevyn pullistuma tuttu kaveri? Aineenvaihdunta heikkenee paikalla ollessa ja välilevyille aineenvaihdunnan raju hidastuminen johtaa pahimmillaan välilevyjen ja nivelien rappeutumiseen. Huono istuma-asento venyttää kehon takaosan lihaksia, joiden tehtävä olisi pitää meidän ruoto ryhdissä. Passiivisuus viestii käytännössä lihaksille, ettei niitä tarvita ja ne rentoutuvat antaen kaiken työn välilevyille ja nivelsiteille. Ihminen on luotu liikkumaan, joten ei ole ihme jos kroppaa kolottaa tuntien paikallaanolon jäljiltä. Pitkällä aikavälillä liikkumattomuus altistaa monille kivuille ja säryille.

Tee itsellesi ”treeniohjelma”, jonka sitoudut tekemään joka päivä töissä ollessasi. Se voi olla esim. 100 kyykkyä päivässä tai vaikka joka päivälle omat liikkeensä. Maanantai voi olla kyykkypäivä, tiistai punnerruspäivä ja niin edelleen. Ja tuon toistomäärän pilkot vaikka viiteen osaan ja kyykkäilet pitkin päivää. Iso suositus on keskittyä yläkroppaan ja avaaviin liikkeisiin eli mitään voimatreeniä ei ole pakko alkaa siellä toimistossa vetämään. Keppijumppa ja kaikki ylävartalon kierrot tuovat kaivattua liikettä ylävartaloon ja laittavat veren kiertämään. Esimerkiksi askelkyykky ylävartalon kierrolla voisi olla aika bueno liike. Jalat saavat liikettä sekä lonkankoukistaja saa venyä. Samalla ranka saa kiertoa.

Arkiliikunta kunniaan! Valitse portaat ja kävely aina kuin mahdollista. Näillä pienillä teoilla kumoat istumisesta koituvia haittoja. Ei valitettavasti riitä, vaikka kävisit vetämässä kolme rankkaa salitreeniä viikkoon, jos kaikki muu aika kuluu istuen.

TREENAA TOIMISTOSSA : KEPPIJUMPPA

Touhukasta torstaita!

-Noora

Lue myös:

Tiistain toimistotreeni – luovuutta ja iloa treenaamiseen!

♥ Seuraathan somessa ♥

Facebook 

Instagram