KUNTOON KOTITREENILLÄ -katso video!

Voiko päästä kuntoon kotitreenillä? Ja siis pelkästään jumppaamalla kotona? Kyllä voi. Sinun tarvitsee vain aloittaa. Kotitreeni on mahtava tapa säästää aikaa ja siinä saa hien irti hetkessä! Pelkästään kehonpainoharjoittelulla on mahdollista päästä kuntoon, mutta jos haluat hifistellä, hankkimalla muutaman setin kotiisi, saat jo enemmän tehoja irti. Ei ole tarvetta hankkia laitteita tai hirveästi tilaa vaativaa crosstraineria. 🙂 Pitkän tauon jälkeen kynnys salille lähtemisestä voi olla liian suuri. Treenissä voi päästä helpommin alkuun tekemällä treenit omassa rauhassa, kotona. Kotona treenaamisessa on myös muita etuja. Ei tarvitse jonottaa laitteisiin tai pyöriä ympäri kuntosalia etsien välineitä. Saat enemmän tehoja irti ja aikaa menee vähemmän. Kuntosalilla pelkkään haahuiluun palaa aikaa, kun etsit käsipainoja tai jonottelet kyykkypaikalle. Itse tykkään pitää kotitreenit suhteellisen lyhyinä ja intensiivisinä.

kuntoon kotitreenillä

Kuntoon kotitreenillä – miten?

Kotitreeni on simppelein ja edullisin tapa päästä kuntoon. Hien saa pintaan jopa ilman välineitä, mutta jo muutamalla välineellä saa vaihtelevuutta pelkkään kehonpainotreeniin. Tehokasta, hauskaa ja nopeaa! Netti on täynnä pullollaan vinkkejä kotona treenaamiseen. Kotona treenaamisen hyvä puoli on myös se, ettet ole riippuvainen kuntosalin aikatauluista. Voit jumpata silloin, kun sinulle se parhaiten sopii. Aloita kotitreenit merkkaamalla kalenteriisi kaksi kotijumppaa viikossa. Kohta huomaatkin, miten kätevää se on ja voit lisätä treenikertojen määrää.

Itse valmennan asiakkaita paljon myös heidän kotonaan. Myös punttitreeniin sisällytän kehonpainolla tehtäviä liikkeitä, jotta treenaaminen ei rajoitu pelkästään välineisiin ja ihminen huomaa, ettei tikissä pysyminen ole välineistä kiinni. 🙂 Jos olet vannoutunut kuntosalipirkko, anna kotitreenille mahdollisuus. Saatat yllättyä tehosta! Videolla näet mallia, miten hyödyntää kotia treenissä.

kuntoon kotitreenillä

Hapottava kotitreeni

Tein teille yksinkertaisen, mutta tehokkaan kotijumpan, johon tarvitset välineiksi kahvakuulan tai käsipainon sekä vastuskuminauhan. Liikkeet suoritetaan putkeen, jonka jälkeen pidetään 1-2 minuutin palautus ja homma jatkuu. Eli kierroksia omantunnon- ja kunnon mukaan voit tehdä 3-5. Syke nousee ja lihakset pääsevät kunnolla duuniin. Voit tehdä esimerkiksi jokaista liikettä 15 toistoa tai 30 sekuntia työtä ja vaihto seuraavaan liikkeeseen. TESTAA!

6 LIIKKEEN SHAPEUP -KOTITREENI

  • Kyykky kumpparilla + pakarapotku taakse
  • Punnerrus
  • Hauiskääntö + pystypunnerrus + ojentajapunnerrus
  • Kyykkyhypyt
  • Keinunta vatsallaan
  • Nilkkakosketus

Tehokkaita treenejä! 🙂

-Noora

valokuvat: Marianne Sendenali 

Kuvauspaikka:  JM Syke.

 

 

FitFashion

FitFashion on Suomen suurin ja paras aktiivisen elämäntyylin blogiyhteisö. Bloggaajien elämänmakuisista tositarinoista löydät motivaatiota ja ideoita arkeesi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta