NOORAN TREENISSÄ: RUOKAVINKKEJÄ REIPPAILIJOILLE

Blogin puikkoihin on hetkeksi tarttunut Nooran treenattava Emma! Sain mahdollisuuden dokumentoida treenini edistymistä tällä Shape Up:in ”Nooran treenissä” blogissa! Noora teki mulle kotitreeniohjelmat ja käy myös säännöllisin väliajoin piiskaamassa meikäläistä ruotuun 😉

Suolakeksimorkkikseni jälkeen olen hieman kunnostaunut ruokavalioni suhteen. En ole mikään himokokki enkä käytä älyttömästi aikaa ruuan suunnittelun tai valmistamiseen, mutta nautin sunnattomasti värikkäästä ja kauniisti esille laitetuista aterioista. Keittiöstäni on jo kohta 10 vuoden ajan löytynyt oma hylly, teemoittain lajitelluille serveteille, joten sitä hössötystä ei voi laittaa edes kolmenkympin kriisin piikkiin.

KUUSI KAUPPAKASSIA JA KEITTIÖTAIKUUTTA

Teen noin kerran viikossa isot ruokaostokset ilman sen mitään tarkempaa listaa. Kasaan kärryyn aina järkyttävät määrät kasviksia, juureksia, hedelmiä, pakastemarjoja, lihaa, kanamunia, juustoa ja rahkaa (bisset ja pitsat haetaan huppu päässä ilta-aikaan lähisiwasta). Sitten kotona pistän puolet pakkaseen ja loput ruoka-aineista jäävät odottamaan kohtaloaan. Kokkaan erittäin luovasti enkä mielelläni heitä mitään pois vaan teen paljon ruokia myös jämien jämistä. Täytettyihin paprikoihin käy mainosti sunnuntain spagettibolognese tai toissapäivän tattaririsotto. Alle keräsin kuvina tyypillisen päiväni ruuat. Kuten voitte kohta huomata, on se melko kasvisruokapainotteista. Aiemmin vältin maitotuotteita, mutta nyt ne ovat taas livahtaneet takaisin ruokavaliooni. Vettä uppoaa useampi litra ja hedelmiä voisi syödä vaikka kilokaupalla 😉

ruokavinkkejä

ruokavinkkejä

AAMUPALA(T)

Kyllä! Syön kaksi aamupalaa! Varsinkin silloin jos treenaan heti aamusella. Rakastan erilaisia aamiasia ja voisin syödä jokaisella aterialla aamupalan. Siinä missä toiset mässäävät illalla, minä mussutan aamulla. Banaanimunakas pakastevadelmilla on klassikko johon en kyllästy koskaan.

ruokavinkkejä

LOUNAS

Lounaaksi tulee usein nautittua kasvisosekeittoa. Sen valmistaminen, eli kuoriminen, on pitkäveteistä hommaa, mutta toisaalta valtava kattilallinen soppaa on edullinen ja aika herkullinen vaihtoehto. Pähkinöillä ja linsseillä saa protskua ja chileillä ja jalapenolla taas potkua. Seesamnäkkäri on ihan sairaan hyvää ja sitä voisi vetää vaikka paketillisen. Itsetehty siemennäkkäri on myös aivan mahtava, tosin hieman kallista valmistaa.

VÄLIPALA

ruokavinkkejä

Välipalaksi tulee usein haukattua hedelmää ja niitä löytyykin aina esillä kotona ja työpaikalla. Banaanit kulkevat kuvauksissakin mukana ja kotona taas sesongin mukaiset vaihtoehdot -tosin aina koirankarvoilla höystettyinä 😉

PÄIVÄLLINEN

ruokavinkkejä

Kun pääsee töistä kotiin on kiva, että on jotain ruokaa valmiina. Teen yleensä isomman satsin jotain epämääräistä, yleensä jonkun laatikon muodossa, ja syön sitä useamman päivän kuten lounaskeittojakin. Tässä tarjolla on jotain fetauunijuuresten tapaista 🙂

VÄLIPALA 2

ruokavinkkejäIltasella ennen varsinaista iltapalaa tulee vielä syötyä jotain kevyttä. Tässä on chiamansikkaminttusminimoothie sekä saltaatin jämät. Riisikakun päältä taas löytyy itsetehtyä cuacamolea: avocadoa, valkosipulia, chiliä, basilikaa, suolaa ja oliiviöljyä. Aika buneoa tavaraa voin kertoa.

ILTAPALA

ruokavinkkejä

Iltapalalla mun on pakko syödä hiilareita sillä muuten en saa nukahdettua. Suomalainen sushi eli täytetyt rieskarullat toimivat ainakin mulla melko hyvin tähän tarkoitukseen. Perintein kaurapuuro on myös kova sana! Siinä muutamia sapuskoita. Toivottavasti saitte jotain ideoita miten voi kokkailla melko edullisesti, mutta kasvispainotteisesti. Niin ja ei ehkä kannata vetää ihan yhtä paljon hedelmäsokeria kuin meikäläinen 😉

-Emma

FitFashion

FitFashion on Suomen suurin ja paras aktiivisen elämäntyylin blogiyhteisö. Bloggaajien elämänmakuisista tositarinoista löydät motivaatiota ja ideoita arkeesi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta