KURKISTUS PERSONAL TRAINERIN JÄÄKAAPPIIN

Minusta on aina mielenkiintoista päästä kurkistamaan toisten keittöön. Johtunee ehkä siitä, että olen itse suht mielikuvitukseton tai laiska syömisten suhteen. Joo syön terveellisesti ja monipuolisesti, mutta aika tylsästi. Ainakin 6 vuotias kotona jaksaa aina nirsoilla minun keitoksille. Onko muilla samoja ongelmia? 🙂

Arkiruoka pitää olla nopeasti valmistuvaa ja itseä ärsyttää jos ruoka-aineksia pitää olla monia. Pikaruokaa sen olla pitää. Pidin kirjaa syömisistäni ruhtinaallisen yhden päivän ja tietenkin unohdin ottaa päivällisestä kuvan. Koittakaa kestää.

MAANANTAIN RUOKAPÄIVÄKIRJA

Aamupala

Autossa valio tuorepuuro + kourallinen pähkinöitä. Olen joskus tehnyt itse tuorepuuroa ja tämä oli hyvin kaukana siitä versiosta. Tästä en pitänyt.

Lounas

Parsakaali-lehtikaali-sipuli höystö + 2 kananmunaa keitettynä sekä paahdettuja kikherneitä

Välipala 1

Proteiinisorbetti, jossa mansikanmakuista heraproteiinia, jäisiä mansikoita sekä mustaherukoita. Yleensä myös avokadoa, mutta tänään oli varastot lopussa.

Välipala 2

Banaani + kämmenellinen pähkinöitä

Päivällinen (ei kuvaa 🙁 )

Nyhtökaura-tomaattikastike, riisiä sekä lounaalta ylijääneet parsakaali-lehtikaali-sipuli höystöt

Treeni : 45 min porrastreeni, päivä sisälsi omia ohjauksia 4 kappaletta, joten aika tehopäivä. Koneella ei juurikaan ehtinyt istua. Aktiivisuuteen nähden aika niukasti sapuskaa. Päivä meni plörinäksi heti aamusta, kun en jaksanut nousta ajoissa ja aamupala nautiskeltiin autossa. Kaupoista saa todella huonosti aamupalavaihtoehtoja jos ei halua ottaa jotain majoneesitäytettyä sämpylää. Eli sanotaanko, että ei todellakaan täydellinen päivä.

KURKISTUS PERSONAL TRAINERIN JÄÄKAAPPIIN

Jääkaapin sisältö vaihtelee viikon kiireistä johtuen. Joskus se notkuu ruokaa, mutta viimeaikoina on saanut käyttää mielikuvitusta, että on keksinyt sieltä lounasta tai muuta sapuskaa. No eipä tule hävikkiä, kun vetää jääkaapin ensin tyhjäksi ja sitten vasta painelee kauppaan. 🙂 Muutama ruoka-aine kaapista löytyy aina.

Lehtikaali

Maukas ja ravinteikas lehtivihannes sopii niin smoothien sekaan kuin salaattiin tai paistinpannulla kypsennettynä. Plussaa on hyvä säilyvyys.

Kananmuna

Munakkaat ovat oma lempparini. Lisukkeeksi käy paistetut vihannekset , salaatti sekä riisi. Keitetyt kananmunat menevät näppärästi myös leipien/riisikakkujen päälle jos leikkelettä ei ole. Parasta kananmunissa on edullisuus. Valkuaispuuro on mun uusi suosikki. Kuulostaa pahalta, mutta on oikeasti maukasta. Kaurapuuron sekaan kypsennysvaiheessa heitetään kananmunavalkuaisia. Seosta tulee sekoitella kypsennyksen aikana, ettei tule puuromunakas. 🙂 Onneksi valkuaisia saa nykyään myös purkista, itsellä menee aina järki munien erottelussa, niin nuo valkuaiset ovat supernäppärä keksintö.

Banaani

Toimii smoothiessa, puuron päällä, leivän päällisenä sekä sellaisenaan. Helppo kantaa mukana, joten varma välipala.

Kaurahiutaleet

Ennen minulla oli aamupuuro, mutta nykyään syön usein iltapuuron. Lempeä vatsalle ja auttaa nukahtamaan. Puuro on myös superedullista ja hiutaleita voi käyttää leivonnassa ja smoothien seassa. Lemppari on kaurapuuro höystettynä maapahkinävoilla tai aiemmin hehkuttamani valkuaispuuro.

Marjoja

Näitä on oltava muutamaa sorttia pakkasessa aina. Rakastan smoothieita ja proteiinisorbetteja. Tähän makoisaan proteiinisorbettiin tutustuin Alku -valmennuksen kautta. Tarvitset kasan jäisiä marjoja, maustettua heraa, loraus vettä sekä avokadoa. Sauvasekoittimella jäätelömäiseksi seokseksi. Vettä siis ihan tilkka, koska muuten menee smoothien puolelle! Tämä on tarkoitus lusikoida. Ai, että on hyvää.

Tuoreena marjat ovat myös makea ja hyvä välipala. Omia lemppareita mansikka ja pensasmustikka.

Heraproteiini

Ostan kaupasta milloin mitäkin, mutta makuna olen tykästynyt mansikkaan. Se sopii melkein mihin vain, toisin kuin suklaa, jota käytin aiemmin. Käytän heraa smoothiessa ja muun muassa proteiinisorbetissa.

Avokado

Toimii leivän päällä, rasvan lähteenä lounaalla taikka päivällisellä ja ihan ehdoton proteiinisorbettiin tai smoothieen. Guacamole on myös ihan lemppari.

Pähkinät

Banaanin ohella helppo snack kannettavaksi mukana. Heittelen myös puuron ja salaatin sekaan tuomaan hyviä rasvoja ja suutuntumaa.

 

Mitä mieltä mun jääkaapin sisällöstä? Mitkä ovat sun vakio ruoka-aineet, joita aina löytyy kaapeista?

-Noora

Käy tykkäämässä ShapeUpin Facebook-sivuista, niin saat tiedon uusista blogipostauksista. Facebookissa jaan myös vinkkejä liittyen hyvinvointiin. Löydät minut nykyään myös Instagramista. Siellä pääset seurailemaan personal trainerin arkea kuvien muodossa. Pistä seurantaan!

FitFashion

FitFashion on Suomen suurin ja paras aktiivisen elämäntyylin blogiyhteisö. Bloggaajien elämänmakuisista tositarinoista löydät motivaatiota ja ideoita arkeesi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta