KUINKA SELVITÄ KESÄSTÄ LIHOMATTA?

Kesäloma on jo monella lähellä. Moni on vetänyt tiukempaa linjaa koko kevään, jotta olisi lomien alettua kesäkunnossa. Monella se vaivoin saavutettu kesäkunto on elokuussa enää muisto vain. Kuinka selvitä kesästä lihomatta? Kesällä saa ja pitää ottaa rennommin, mutta sen voisi myös hyödyntää parantamalla elintapojaan tai jos ne on ollut kevään mittaan hyvät, niin ei vetää kesää ihan plörinäksi.

HERKUTTELE MARJOILLA

Vaikka jäätelö maistuu kuumana kesäpäivänä taivaalliselle, ei sitäkään kannata kasapäin ahtaa suuhunsa. Mansikat ja pensasmustikat toimivat makeannälän yllättäessä! Mansikoissa on rutkasti C-vitamiinia. Saat päiväannoksen täyteen syömällä kaksi desilitraa mansikoita. Itselle sellainen määrä ei tuota ongelmaa. 🙂 Mansikat toimivat jälkkärien ja napostelun lisäksi myös salaatissa. Oma lempparilounas kesällä on grillattu halloumijuusto ja mansikkainen salaatti. Hyvä combo suolaista ja makeaa.

KUINKA SELVITÄ KESÄSTÄ LIHOMATTA?

PÄÄPAINO VIHANNEKSISSA JA LADO LAADUKASTA LIHAA GRILLIIN

Suomalaiset rakastavat grillata ja varsinkin makkaraa. Grillissä valmistuu myös paljon muuta ja yhtä vähällä vaivalla. Makkara ei ravintoarvoiltaan ole sitä parasta ruokaa, joten grilliin voi vaihteeksi laittaa kanaa, kalaa taikka mehukkaat naudanlihapihvit. Itse en kaipaa mausteeksi kuin suolan ja pippurin, mutta oman elämänsä Master Chef kehittelee omat marinadinsa. Pääpaino niin lomalla kuin arkenakin kannattaa pitää kasviksissa. Eikä niin, että salaatti ja juurekset ovat vain se lisuke. Eli ensimmäisenä kasvikset ja niillä täyttää pääosan lautasesta ja siihen lisäksi proteiininlähteet esimerkiksi grillattua kanaa ja kylkeen vielä muutama uusiperuna. 🙂 Keveät keitot toimivat myös upeasti kesällä. Kasvissosekeitot valmistuvat vaivattomasti muutamasta raaka-aineesta.

KUINKA SELVITÄ KESÄSTÄ LIHOMATTA?

KUINKA SELVITÄ KESÄSTÄ LIHOMATTA?

OLE AKTIIVINEN

Kesälomalla ei pitäisi ainakaan ajasta olla kiinni, etteikö ehtisi harrastaa liikuntaa. Liikunnan ei tarvitse olla punttitreeniä tai väkisin mennä jumppaan, vaan kehittele omat lomatreenisi. Pyöräile, kävele, rullaluistele, ui! Touhua lasten kanssa pihalla! Voit myös ennen lomia keksiä muutaman pikaisen treenin, joita sitoudut tekemään loman aikana. Kaupungeissa on runsaasti myös kaikenlaista aktiviteettia ja puistojumppaa, joten osallistu mahdollisuuksiesi mukaan niihin! Pääasia, että pysyt liikkeessä!

ALKOHOLI

Me emme varsinaisesti tarvitse alkoholia. Siinä on runsaasti energiaa, mutta ei mitään hyödyllistä meidän kropalle. Tästä syystä varsinkin jos tarkoituksena on keventää, kannattaa ensimmäisenä nipistää alkoholista. Usein alkoholin kanssa menee paljon naposteltavia, kuten sipsejä, pähkinöitä sun muuta suolaista. Ja jos on onnistunut saamaan itselleen kankkusen, kuinka moni on silloin ensimmäisenä tekemässä vihersmoothieita aamiaiseksi? 🙂

KUINKA SELVITÄ KESÄSTÄ LIHOMATTA?

Kesällä saa nautiskella, mutta muista kohtuus, ettei tarvitse lomien jälkeen olla ahdistumassa. Kesä on kuitenkin mitä parhainta aikaa opetella uusia terveellisiä elämäntapoja. Kasvikset ja marjat maistuvat kesäaikaan paremmilta ja grillissä valmistuu näppärästi myös keventäjän ruuat. Liikuntaa ei kannata unohtaa lomillakaan, vaan pysyttele liikkeessä!

Makoisaa maanantaita!

-Noora

Kesätreenit alkaa Käpylässä 12. kesäkuuta. Luvassa kahdesti viikossa kehonpainotreenejä leikkipuisto Intiassa koko kesän ajan. Ilmoittaudu tapahtumaan tästä.

Boot Camp starttaa myös 12. kesäkuuta Tervasaaressa! Kyseessä on 6 viikon tehokas treenileiri, jossa pääpaino on kehonpainoharjoittelussa. Lisäinfo sekä ilmoittautuminen täältä.

Käy tykkäämässä ShapeUpin Facebook-sivuista, niin saat tiedon uusista blogipostauksista. Facebookissa jaan myös vinkkejä liittyen hyvinvointiin. Löydät minut nykyään myös Instagramista. Siellä pääset seurailemaan personal trainerin arkea kuvien muodossa. Pistä seurantaan!

 

FitFashion

FitFashion on Suomen suurin ja paras aktiivisen elämäntyylin blogiyhteisö. Bloggaajien elämänmakuisista tositarinoista löydät motivaatiota ja ideoita arkeesi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta