LOMAILUN SIETÄMÄTÖN VAIKEUS

lomailun sietämätön vaikeus lomailun sietämätön vaikeus

Arki on taas astunut kuvioihin ja lomaviikko on kärsitty. Eipä siinä viikossa ihan päässyt lomatunnelmiin, mutta viikko ilman ohjauksia teki kyllä terää. Pääsin onnekseni touhuilemaan ja hieman reissaamaankin, mutta tuo pää on välillä pirullinen kapistus. Ajatuksia ei vain saa pysyttelemään lomassa. Mieluista olisi saada ON/OFF -nappula, josta voisi napsaista työmoodin off-tilaan ja pistää lomamoodin päälle.

LOMAILUN SIETÄMÄTÖN VAIKEUS – RIITTÄMÄTÖN OLO

No miten se lomaviikko meni niinkun omasta mielestä? Huono omatunto kalvoi mieltä jatkuvasti, kun olisi PITÄNYT jaksaa olla enemmän läsnä pojalle ja miehelle, mutta ajatukset pyörivät tekemättömissä töissä. Työthän ne eivät tekemällä lopu, aina on jokin projekti joka vaatisi viilaamista. Kyllähän se pistää sapettamaan jos on varta vasten ottanut lomaa, eikä ajatuksiaan pääse karkuun. 🙂 Päädyinpä siis tekemään hitusen töitä, koska tuleehan se maailmanloppu jos jonkun asian jättää tekemättä.

Toisaalta on ihan parasta, että omasta intohimostaan on saanut itselleen ammatin. Toisaalta se on myös kirous. Siihen vielä liitettynä yrittäjyyteen kuuluva taloudellinen epävarmuus ja tunne, että aina tulisi olla saatavilla, niin tuntuu ettei pääse irti töistä, ei sitten millään. Pitää taas miettiä, että kukahan näitä tavoitteita, sääntöjä ja töitä oikein jakaa? Varsinkin toiminimiyrittäjä, kun sitä toimii yksin. Ei tarvitse syyllistä kaukaa etsiä. 🙂

Onneksi elämä on yksi pitkä oppikoulu ja ehkä sitä joskus osaa rentoutua ja päästää irti, ilman että siitä tulee suoritus. Nyt viisaampana aion seuraavan lomani viettää ulkomailla, koska se on ainoita tapoja päästä täysin irti arjesta. Kotona, joka on myös toimistoni, on työasiat liian lähellä.

Marinat sikseen. Ehdin viikon aikana nähdä paljon. Treffasin ystäviä, kävin Tallinnassa ja Naantalissa tuli pyörähdettyä yksi yö. Pakkohan sitä oli käydä testaamassa Muumimaailma, josta kuvatkin on räpsitty. Muumimaailmasta ei sen enempää, se täytyy kokea itse.

lomailun sietämätön vaikeus

lomailun sietämätön vaikeus

lomailun sietämätön vaikeus

lomailun sietämätön vaikeus

HUONO ÄITI, PUOLISO JA YSTÄVÄ

On ymmärrettävää, että yrittäjyyden alussa on yritykselle annettava enemmän aikaa jos haluaa turvata toimeentulonsa. Silti tunnen riittämättömyyttä, kun en pysty olemaan samaan aikaan loistava uranainen,  puoliso, ystävä ja äiti. Mutta eihän sitä mitenkään voisi antaa 100 prosenttia jokaiselle elämän osa-alueelle samaan aikaan. Miksi sitä on niin vaikea ymmärtää käytännössä?

Ehkä joidenkin mielestä äiti-ihmisten kuuluisi pysyä kotona, mutta itse en sellaiseen soopaan jaksa uskoa. On totta, että lapsi on pieni vain hetken. Minulle ei vain se pelkkä kotielämä riitä. En olisi onnellinen jos en saisi toteuttaa itseäni.

Olen kuullut niin paljon, sitä että ”olisinhan minä opiskellut tai matkustellut, mutta lapset.” Katkeruus oikein paistaa näistä ihmisistä.  Mieluummin olen se huono äiti, joka on ehkä vähemmän kotona, mutta on täysillä läsnä silloin kun kotona on. Sellainen äiti on iloinen äiti, joka saa tehdä asioita joista nauttii. Oma kauhukuvani on, että kiikkustuolissa marisen elämätöntä elämää ja syytän siitä lapsiani.

Elämä on tässä ja nyt.

-Noora

lomailun sietämätön vaikeus

Käy tykkäämässä ShapeUpin Facebook-sivuista, niin saat tiedon uusista blogipostauksista. Facebookissa jaan myös vinkkejä liittyen hyvinvointiin. Löydät minut myös Instagramista. Siellä pääset seurailemaan personal trainerin arkea kuvien muodossa. Pistä seurantaan!

 

VIIDEN LIIKKEEN KESÄTREENI LAPSEN KANSSA

viiden liikkeen kesätreeni lapsen kanssa

Kuinka onnistuu treenit, kun lapset ovat kotona? Usein teen itse niin, että mennään pojan kanssa yhdessä salille ja laitan lapsen ipadin kanssa istuskelemaan omien treenien ajaksi. Nyt kokeiltiin treenaamista yhdessä. Videolta löydät viiden liikkeen kesätreenin, joka onnistuu lapsen kanssa. Mitä isompi lapsi, sen suurempi vastus. 🙂 Kiva ja hikinen treeni, jossa saa läheisyyskiintiötkin täyteen, kun lapsi on lähellä. Näitä pitää ehdottomasti tehdä useammin, koska myös poika nautti yhteisestä jumppahetkestä huomattavasti.

Toki yksin treenaaminen on edelleen se oma ykkösjuttu. Silloin saa rauhassa keskittyä tekemiseen ja saa omaa aikaa. Kannattaa kuitenkin antaa yhdessä liikkumiselle mahdollisuus. Olen siinä mielessä ”huono äiti”, että en oikein jaksa leikkiä. Liikkuminen on se meidän yhteinen juttu. Silloin ei vedetä veren maku suussa, vaan pidetään hauskaa. Kaikenlainen temppuilu on lapsista hauskaa ja siinä tulee vanhemmallekin hiki. Lenkit hoidamme usein niin, että poika vetää fillarilla ja meikäläinen hölkkää perässä. Kaikki liikkuminen on kotiinpäin ja pitää yllä kuntoa.

VIIDEN LIIKKEEN KESÄTREENI LAPSEN KANSSA

Porrasnousu lapsi reppuselässä

Nappaa lapsi reppuselkään ja lähde askeltamaan korokkeelle. Muista ojentaa itsesi suoraksi yläasennossa ja pidä selkä suorana. Muista vaihtaa aina ensin astuvaa jalkaa tasaisin väliajoin.

Etukyykky

Ota lapsi väärinpäin reppuselkään, vähän kuin halausotteeseen. Lähde selkä suorana kyykkäämään penkille ja nouse ylös.

Punnerrus & lapsi ryömii ali

Tee yksi punnerrus, jonka jälkeen jää punnerruksen alkuasentoon. Nyt lapsi voi ryömiä alitse. Toista.

Askelkyykkykävely lapsi repparissa

Lapsi reppuselkään ja ota ryhdikäs asento. Astu toinen jalka pitkälle eteen ja koukista sekä etummaista että taaimmaista jalkaa. Suorista jalat ja astu nyt taaimmaisena ollut jalka eteen ja tee jälleen kyykky. Etene kyykäten niin pitkälle kuin jaksat.

Karhukävely & pikkukarhun kanto

Asettaudu karhuasentoon siten, että kädet ja jalat ovat suorana maassa. Peppu osoittaa kohti taivasta. Olet vähän kuin A-kirjainta muistuttavassa asennossa. Seuraavaksi pikkukarhu eli lapsi hyppää selkääsi ja kietoo kätensä sekä jalkansa ympärillesi. Voit valita askelluksen joko niin, että saman puolen käsi ja jalka irtoaa maasta samaan aikaan tai niin, että vastakkaiset (käsi+jalka) irtoaa samanaikaisesti alustasta. Lähde jommalla kummalla tavalla askeltamaan eteenpäin. Yritä pitää jalat mahdollisimman suorana ja astua kantapää edellä takaisin maahan. Saat mukavan venytyksen takareisille ja pohkeille.

Loppuun vielä roikuntakisa, jonka allekirjoittanut taisi hävitä. 🙂

viiden liikkeen kesätreeni lapsen kanssa

Kivaa ja sporttista päivää!

-Noora

Käy tykkäämässä ShapeUpin Facebook-sivuista, niin saat tiedon uusista blogipostauksista. Facebookissa jaan myös vinkkejä liittyen hyvinvointiin. Löydät minut myös Instagramista. Siellä pääset seurailemaan personal trainerin arkea kuvien muodossa. Pistä seurantaan!

SYKSYN TREENISUUNNITELMAT – LOMIEN JÄLKEEN TAKAISIN LIIKKEELLE!

syksyn treenisuunnitelmat

Vielä on kesää jäljellä, mutta totuus on se, että syksy tulee kovaa vauhtia. Jos kesälomat meni rennoissa merkeissä, on syksy hyvää aikaa palata takaisin treenien pariin. Syksy on itselle jollain tapaa uudistumisen aikaa. Onko se sitä myös sinulle? Jatkatko liikkumista vanhoissa tutuissa maisemissa vai aloitatko kenties uuden harrastuksen? Olin tällä viikolla Jarno Härkösen aikuisten kesäleirillä, jossa pääsin neljän päivän aikana tutustumaan itselle tuntemattomiin lajeihin. Tutuksi tuli pariakrobatia, karate sekä breakdance. Kaukaa tuttuja lajeja, mutten ikinä olisi lähtenyt niitä kokeilemaan.

Kesä on itselläkin mennyt treenien suhteen rennommin, mutta iltojen pimetessä aion parannella yläkropan voimatasoja kehonpainoharjoittelun merkeissä entisestään ja tavoitteena on pitkällä aikavälillä saada käsilläseisonta haltuun. Alkoi kyllä myös kutkutella jokin uusi harrastus. Ehkä menen breakdancen alkeistunneille jos niitä senioreille järjestetään. Vinkkejä kehiin! 🙂

SUUNNITELMAT SYKSYN TREENEILLE!

Kesäkuukaudet on mennyt itsellä enemmän ja vähemmän työn touhussa, mutta aion syksylle mahduttaa omat treenit kalenteriin. Olen käynyt tähän asti ja aion jatkossakin käydä muiden ohjauksessa, koska niistä saan niin paljon inspiraatiota niin omaan kuin asiakastreeneihinkin. Yhtälailla myös liikunnan alan ammattilainen tarvitsee välillä piiskausta. Ei sitä itsekseen saa vedettyä sata lasissa. Ryhmätreeneissä on myös sosiaalinen puoli. On mukava treenata kimpassa samanhenkisten ihmisten kanssa. Niin tämä yksinäinen puurtajakin on löytänyt takaisin ihmisten pariin. 🙂

syksyn treenisuunnitelmat

syksyn treenisuunnitelmat

RYHMÄSSÄ ON VOIMAA

Minä ja kollegani Miira-Mari (Miikku) olemme vetäneet koko kesän ulkotreenejä leikkipuisto Intiassa, jossa olemme tutustuttaneet porukkaa kehonpainoharjoittelun saloihin hauskalla tavalla. Elämä on välillä turhan vakavaa, joten meistä on tärkeää, että liikkuminen on kivaa. Samaan aikaan se voi olla hikistä ja kehittävää, mutta ei liikuta turhan vakavissaan.

Treenit jatkuvat leikkipuistossa 10.8 saakka. Jos et jostain syystä pääse jumppailemaan kanssamme kesällä, ei hätää. Syksyllä starttaa 13 viikon ulkotreenikausi, jonne voit ilmoittautua tästä.

MISTÄ ON KYSE?

Syksyn ulkotreenit jatkavat siitä, mihin Nooran & Miikun kesätreenit jäivät. Luvassa monipuolisia kehonpainotreenejä raittiissa ulkoilmassa. Ei suu mutrussa tekemistä, vaan hikistä menoa hauskassa porukassa. Treenaaminen saa olla hauskaa! Treenit toteutetaan säällä kuin säällä Leikkipuisto Intiassa joka maanantai ja torstai klo 18-19.

Treenikauteen sisältyy:

  • Suljettu treeniryhmä facebookissa, jossa treenaajat voivat keskustella. Valmentajille voi heittää myös kysymyksiä liikuntaan ja ravintoon liittyen.
  • Vaihtelevat ohjatut ulkotreenit
  • Henkilökohtainen treeniohjelma niin kotiin kuin kuntosalille.

VAROITUS: Saattaa aiheuttaa riippuvuutta ja nousujohteisia tuloksia!!

ILMAISET ULKOTREENIT by DELIGHT

Esimakua syksyn kovimmista treeneistä saat osallistumalla ILMAISIIN ulkotreeneihin 26.8 klo 11 alkaen. Paikkana toimii leikkipuisto Intia (Intiankatu 44.) Välipalat treenaajille tarjoilee Delight. Klikkaa itsesi tapahtumaan tästä.

syksyn treenisuunnitelmat

Ihanaa sunnuntain jatkoa!

-Noora

Käy tykkäämässä ShapeUpin Facebook-sivuista, niin saat tiedon uusista blogipostauksista. Facebookissa jaan myös vinkkejä liittyen hyvinvointiin. Löydät minut myös Instagramista. Siellä pääset seurailemaan personal trainerin arkea kuvien muodossa. Pistä seurantaan!