KESÄN TREENIT KAHVAKUULALLA – 6 LIIKKEEN TREENI

Kesän treenit kahvakuulalla

KESÄN TREENIT ONNISTUU KAHVAKUULALLA

Jos ei ole vielä tullut selväksi, niin kahvakuula on ehdottomasti oma lemppari treenivälineeni. Se on välineenä näppärän kokoinen ja helposti mukaan otettava. Kahvakuulalla saa monipuolisesti jumpattua koko kropan läpi ja hiki on taattu. Kahvakuulalla tehtävät liikkeet ovat kokonaisvaltaisia ja tehokkaita, joissa koko vartalo on töissä.

Kuulalla tehtävä etuheilautus on varmasti monelle tuttu ja liikkeenä soveltuu niin alkulämmittelyyn kuin itse treeniinkin. Oikein tehtynä etuheilautuksessa kuula saa olla painava, koska työtä ei tehdä käsillä vaan voima tuotetaan lantiosta.

Kahvakuulaharjoittelu sopii lähes kaikille. Asiakastreeneissäni kahvakuula on ihan ykkönen ja monet ovat innostuneet hankkimaan omat kotiinsa. Kuulailu vie mennessään. 🙂 Liikkeet ovat yksinkertaisia ja kunto kohenee monipuolisesti. Kahvakuulalla onnistuu niin voimatreeni kuin kestävyysharjoittelukin.

Kesän treenit kahvakuulalla

Kesän treenit kahvakuulalla

Kesän treenit kahvakuulalla

KAHVAKUULALLA MONIPUOLISUUTTA KOTITREENEIHIN

Omasta kahvakuulakokoelmastani löytyy 8, 12, sekä 16 kilon kuulat, joilla olen pärjännyt hyvin. Jos et ole ihan aloitteleva treenari, ei alle 8 kilon kahvakuulalla tee juurikaan mitään. Kahvakuulalle ominaisia liikkeitä ovat juurikin heilaukset, jossa keskivartalo ja alakropan lihakset ovat töissä, joten pikkupainoilla homma jää liian kevyeksi. Toki jos tarkoituksena on tehdä myös perus punttisaliliikkeitä, esimerkiksi pystypunnerruksia, hauiskääntöjä ja ojentajapunnerruksia, on pienemmillekin kuulille paikkansa.

Kahvakuulassa on parasta monipuolisuus. Sillä voi tehdä ominaisia kahvakuulaliikkeitä sekä samoja liikkeitä kuin käsipainoilla tekisit. Painavampi kuula toimii kyykyissä ja pienemmät käsivarren liikkeissä.

Kuvasin teille 6 liikkeen kahvakuulatreenin, jolla varmasti saat hien pintaan ja koko kropan duuniin. Tee vaikkapa aikaa vastaan, 30 sekuntia per liike, josta vaihdat suoraan seuraavaan. Kaikki liikkeet suoritetaan perä jälkeen ja vasta sitten tauko. Kierroksia fiiliksen mukaan 3-5 kappaletta.

6 LIIKKEEN KAHVAKUULATREENI:

  • Soutu lankussa + burpee
  • Etuheilautus yhdellä kädellä & kyykky (kahvakuula tarkoitus pysäyttää yläasennossa niin, että pohja osoittaa kohta kattoa)
  • Askelkyykky ja kuulan vienti jalkojen välistä
  • Kahdeksikko
  • Maastaveto, hauiskääntö ja pystypunnerrus
  • Istumaannousu ja ranskalainen punnerrus

Tsemppiä treeneihin ja ihanaa viikonloppua!

Noora

Kiitos kuvista ja videon kuvaamisesta Miikulle. <3

Käy tykkäämässä ShapeUpin Facebook-sivuista, niin saat tiedon uusista blogipostauksista. Facebookissa jaan myös vinkkejä liittyen hyvinvointiin. Löydät minut nykyään myös Instagramista. Siellä pääset seurailemaan personal trainerin arkea kuvien muodossa. Pistä seurantaan!

 

FitFashion

FitFashion on Suomen suurin ja paras aktiivisen elämäntyylin blogiyhteisö. Bloggaajien elämänmakuisista tositarinoista löydät motivaatiota ja ideoita arkeesi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta