NOORAN TREENISSÄ: KUNTOTESTIN TULOKSET!

kuntotestin tulokset

Kuntokuurini Nooran treenissä alkaa lähestyä loppuaan. Kolmekymppiset tuli juhlittua ja virtaa riitti. Totaalisokerittomuuteni häiriintyi (jo) hieman ennen juhlahumua, mutta onneksi ehdin sitä ennen käväistä vaa’alla. Uusi ruokavalio oli vienyt neljässä viikossa yhteensä komeat 4,3 kg. Varsinaisen kuntokuurin alkaessa maaliskuussa taas en käynyt puntarilla, enkä ottanut ennen-kuvia, vaan päätin muutoksen mittarina tunnustella omaa oloa. Noora teki hyvät, juuri mulle sopivat treeniohjelmat joissa yritin pysyä parhaani mukaan perässä. Viimeiset viikot menivät synttärivalmistelujen ja siihen liittyvän hössötyksen piikillä, mutta kokonaisuuden kevät on ollut antoisa ja liikunnan myötä energiaa on tullut lisää. Tavoitteenahan oli tehdä tästä terveellinen ja pysyvä elämäntapa, eikä vain kuuriluontoisesti kärsiä ja kituuttaa. Oman PT:n apu oli iso tuki.

MUTTA MIKSI PT?

Liikunnasta ja terveellisestä ruokavaliosta ylipäätään, löytyy tietoa ja tavaraa tällä hetkellä joka tuutista. On trendikästä voida hyvin ja se on oikeasti enemmän kuin hieno asia. Terveyttä edistävä elämäntapa on investointi omaan itseen, mutta myös yhteiskunnalle. Tekemällä parempia valintoja voi estää muun muassa sairauksien syntymistä tai voi peräti parantaa niitä. Yksinkertaista, eikö?

Niin, miksi sitten PT? Miksi pitäisi maksaa jollekin siitä, että saa sinut nostamaan perseesi ylös penkistä? Olenko läski ja laiska luuseri jos en siihen itse pysty? Netti tulvii jumppavideoita ja lenkkarit saa kympillä. Entä sitten miksi hankkia esimerkiksi oma fysioterapeutti, tai miksi hieroja? Pilatesrulla on varmaan kaikille tuttu ja äkkiseltään ajateltuna se hoitaisi molempien duunit- mutta halvemmalla. Puhumattakaan yksityissektorin lääkäreistä. Rahaa palaa muutenkin ja melkein jokaisen pitää tinkiä jostain.

Mutta miksi sitten tinkisi juuri omasta terveydestä? Fysioterapeutti, hieroja, lääkäri tai personal trainer ei toki tee kenestäkään hyvinvoivaa, vaan antaa siihen työkalut, personoidut sellaiset. Paljon liikuntaa harrastavana tuntuu hyvältä, että voi esittää kysymyksensä asiantuntijalle, joka on toinen ihminen, eikä esimerkiksi puolituttu työpaikan kahvihuoneessa tai pelkkä Google. Toinen ihminen on myös inhimillinen ja asiantuntijuutensa lisäksi ymmärtää myös haasteesi käytännössä. Hänkin herää joka aamu: syö, liikkuu, pyykkää, käy kaupassa- ja tekee sata muuta arkista asiaa. Siksi PT 🙂

Oma valmennusmatkani Nooran kanssa päättyy toistaiseksi, mutta oppi säilyy. Aion jatkaa treeniä ja ottaa uusiakin juttuja mukaan. Viimeisin innostukseni on maastopyöräily, jota kävin vastikään kokeilemassa kaverini kanssa. Ylipäätään parasta tässä matkassa on ollut ymmärrys luovan liikunnan iloista sekä poispääsy liikunnallisen suorittamisen tarpeesta! KIITOS siitä kuuluu Nooralle! 🙂

kuntotestin tulokset

KUNTOTESTIN TULOKSET

Mutta nyt (näistä hiukan haikeista tunnelmista) haasteiden voittamiseen! Kuten viime kerralla kirjoitin, aioin käydä tekemässä kuntotestini uudelleen ja alla ovat tulokset. Tarkoituksena oli mitata aikaa ja kuten voi huomata, on otteeni parantunut! 😉

  • 25 Punnerrusta 55 sk -> 48sk
  • 50 Kyykkyä 55sk -> 48sk
  • 10 Burpeeta 42 sk -> 40sk
  • Juoksu 800 m 3 min 16 sekuntia -> 2min 42sk

Punnerrukset olivat edelleen hiukan haastavia, mutta kuitenkin tulos parani. 50 kyykkyä taas taittui sekunnilleen samassa ajassa kuin 25:n punnerruksen teko. Tämä ilahdutti minua kaikista eniten, sillä se tarkoittaa että olen saamassa reisieni voimat takaisin. Burpee väsytti jälleen, mutta parikin sekuntia parempi tulos on silti PAREMPI tulos 😉 Juoksu sujui huomattavasti mukavammin kuin maaliskuussa, eikä syy varmastikaan ollut pelkkä kelien muutos, vaan myös hapenottokyky tuntuu treenien myötä todella lisääntyneen! I AM HAPPY!

Toistaiseksi viimeistä kertaa hyviä treenejä toivottelee,

Emma 🙂

FitFashion

FitFashion on Suomen suurin ja paras aktiivisen elämäntyylin blogiyhteisö. Bloggaajien elämänmakuisista tositarinoista löydät motivaatiota ja ideoita arkeesi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta