VIIDEN LIIKKEEN KESÄTREENI LAPSEN KANSSA

viiden liikkeen kesätreeni lapsen kanssa

Kuinka onnistuu treenit, kun lapset ovat kotona? Usein teen itse niin, että mennään pojan kanssa yhdessä salille ja laitan lapsen ipadin kanssa istuskelemaan omien treenien ajaksi. Nyt kokeiltiin treenaamista yhdessä. Videolta löydät viiden liikkeen kesätreenin, joka onnistuu lapsen kanssa. Mitä isompi lapsi, sen suurempi vastus. 🙂 Kiva ja hikinen treeni, jossa saa läheisyyskiintiötkin täyteen, kun lapsi on lähellä. Näitä pitää ehdottomasti tehdä useammin, koska myös poika nautti yhteisestä jumppahetkestä huomattavasti.

Toki yksin treenaaminen on edelleen se oma ykkösjuttu. Silloin saa rauhassa keskittyä tekemiseen ja saa omaa aikaa. Kannattaa kuitenkin antaa yhdessä liikkumiselle mahdollisuus. Olen siinä mielessä ”huono äiti”, että en oikein jaksa leikkiä. Liikkuminen on se meidän yhteinen juttu. Silloin ei vedetä veren maku suussa, vaan pidetään hauskaa. Kaikenlainen temppuilu on lapsista hauskaa ja siinä tulee vanhemmallekin hiki. Lenkit hoidamme usein niin, että poika vetää fillarilla ja meikäläinen hölkkää perässä. Kaikki liikkuminen on kotiinpäin ja pitää yllä kuntoa.

VIIDEN LIIKKEEN KESÄTREENI LAPSEN KANSSA

Porrasnousu lapsi reppuselässä

Nappaa lapsi reppuselkään ja lähde askeltamaan korokkeelle. Muista ojentaa itsesi suoraksi yläasennossa ja pidä selkä suorana. Muista vaihtaa aina ensin astuvaa jalkaa tasaisin väliajoin.

Etukyykky

Ota lapsi väärinpäin reppuselkään, vähän kuin halausotteeseen. Lähde selkä suorana kyykkäämään penkille ja nouse ylös.

Punnerrus & lapsi ryömii ali

Tee yksi punnerrus, jonka jälkeen jää punnerruksen alkuasentoon. Nyt lapsi voi ryömiä alitse. Toista.

Askelkyykkykävely lapsi repparissa

Lapsi reppuselkään ja ota ryhdikäs asento. Astu toinen jalka pitkälle eteen ja koukista sekä etummaista että taaimmaista jalkaa. Suorista jalat ja astu nyt taaimmaisena ollut jalka eteen ja tee jälleen kyykky. Etene kyykäten niin pitkälle kuin jaksat.

Karhukävely & pikkukarhun kanto

Asettaudu karhuasentoon siten, että kädet ja jalat ovat suorana maassa. Peppu osoittaa kohti taivasta. Olet vähän kuin A-kirjainta muistuttavassa asennossa. Seuraavaksi pikkukarhu eli lapsi hyppää selkääsi ja kietoo kätensä sekä jalkansa ympärillesi. Voit valita askelluksen joko niin, että saman puolen käsi ja jalka irtoaa maasta samaan aikaan tai niin, että vastakkaiset (käsi+jalka) irtoaa samanaikaisesti alustasta. Lähde jommalla kummalla tavalla askeltamaan eteenpäin. Yritä pitää jalat mahdollisimman suorana ja astua kantapää edellä takaisin maahan. Saat mukavan venytyksen takareisille ja pohkeille.

Loppuun vielä roikuntakisa, jonka allekirjoittanut taisi hävitä. 🙂

viiden liikkeen kesätreeni lapsen kanssa

Kivaa ja sporttista päivää!

-Noora

Käy tykkäämässä ShapeUpin Facebook-sivuista, niin saat tiedon uusista blogipostauksista. Facebookissa jaan myös vinkkejä liittyen hyvinvointiin. Löydät minut myös Instagramista. Siellä pääset seurailemaan personal trainerin arkea kuvien muodossa. Pistä seurantaan!

FitFashion

FitFashion on Suomen suurin ja paras aktiivisen elämäntyylin blogiyhteisö. Bloggaajien elämänmakuisista tositarinoista löydät motivaatiota ja ideoita arkeesi.

Yksi vastaus artikkeliin “VIIDEN LIIKKEEN KESÄTREENI LAPSEN KANSSA”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta