TREENAA HELPOSTI KOTONA -KOTITREENILLÄ TIMMIKSI

treenaa helposti kotona

treenaa helposti kotona

TREENAA HELPOSTI KOTONA – EI TEKOSYITÄ

Monesti sitä miettii, ettei kotona saa tehokasta treeniä aikaiseksi. Sitten pohtii, että puuttuu kaikki tarvittavat välineet. Mutta oma keho on mitä loistavin väline treenata koko kroppa timmiksi. Itselle on avautunut kehonpainoharjoittelun myötä täysin uusi maailma ja omasta mielestäni kotona tulee treenattua tehokkaammin kuin punttiksella. Kun vain tietää mitä tekee. Se on ihan sama onko sitä salilla vai kotona, jos ei ole sotasuunnitelmaa valmiina. Salilla sitä vain haahuilee laitteesta toiselle ja kotona sohva saattaa voittaa jos ei ole liikkeitä mietitty valmiiksi. Suunnitelmallisuus on kaiken avain. Kirjaa valmiiksi paperille, mitä aiot tehdä ja kuinka paljon.

Kotona tykkään pitää treenit suhteellisen napakoina ja teen usein liikkeet aikaa vastaan. Näin saa hien pintaan nopsaan. Treenin tulee olla ohi 30 minuutissa. Kuntosalille jos eksyn, voi siellä ottaa hieman rauhallisemmalla temmolla.

treenaa helposti kotona

VÄLINEILLÄ VAI ILMAN?

Minulla on kotona vain leuanvetotanko ja jumppapallo. Kaikki muut lojuvat autossa. 🙂 En itse käytä kotona välineitä. Yhden jalan kyykyt, punnerrukset, leuanvedot ja vaikkapa burpeet toimivat kotioloissa loistavasti.

ONKO KOTITREENILLÄ MAHDOLLISTA PÄÄSTÄ KUNTOON?

Usein elämäntapamuutokset kaatuvat siihen kun ihmiset luulevat, että salilla tai jumpissa on käytävä se 3-5 kertaa viikkoon. Ei minullakaan olisi tuollaiseen aikaa. Jos kotona jumppaaminen ei ole sinun juttusi, mutta ajanpuute rassaa voit tehdä siten, että käyt kerran, pari  viikkoon salilla ja teet loppuajan kotitreenejä.

Ja aina on olemassa videoita, joiden mukana treenata. Youtubesta löytyy vaikka sun mitä ja on myös olemassa maksullisia verkkovalmennuksia, joista saat inspiraatiota treeniin.

treenaa helposti kotonatreenaa helposti kotona

Kehonpainoharjoittelussa on hurja määrä eri vaikeusasteita, joten sieltä löytyy varmasti joka tasolle omat liikkeensä. Varsinkin yläkropan lihaksiin olen itse saanut hurjasti niin voimaa kuin muotoakin pelkällä kotijumpalla. Puhumattakaan keskivartalon lihaksista. Core on mukana miltei jokaisessa kehonpainoharjoitteessa,  joten voit melkein unohtaa perusrutistukset.

Oikeastaan jos mietin omaa treenaamistani, niin kaikki hoituu kotona tai ulkosalla ja ilman välineitä! Ainoastaan jalkajumpat käyn tekemässä kuntosalin puolella, koska en viitsi kyykkytankoa ostaa kotiini. Eli sekä kuntosalilla että kotitreeneillä on paikkansa. Ne toimivat sekä yhdessä että erikseen.

Kivaa viikonloppua!

-Noora

Kuvista kiitos: Miikku ❤️

treenaa helposti kotonaKäy tykkäämässä ShapeUpin Facebook-sivuista, niin saat tiedon uusista blogipostauksista. Facebookissa jaan myös vinkkejä liittyen hyvinvointiin. Löydät minut myös Instagramista. Siellä pääset seurailemaan personal trainerin arkea kuvien muodossa. Pistä seurantaan!

FitFashion

FitFashion on Suomen suurin ja paras aktiivisen elämäntyylin blogiyhteisö. Bloggaajien elämänmakuisista tositarinoista löydät motivaatiota ja ideoita arkeesi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta