MILLÄ KEINOILLA YLÖS SOHVALTA ?

Milla keinoilla ylos sohvalta

Välillä laiskottaa ihan huolella. Varsinkin näin iltojen pimetessä, viimeisenä mielessä on treenit. Villasukat ja muki kaakaota houkuttelisi sata kertaa enemmän kuin lenkille tai salille lähteminen. Välillä on ihan okei ottaa iisimmin ja ladata akkuja. Jos sohvalla makoilu on enemmänkin sääntö kuin poikkeus, kannattaa itseään kuitenkin  hieman hellästi potkia persuksille.

MILLÄ KEINOILLA YLÖS SOHVALTA? -MADALLA KYNNYSTÄ

Tunnin hikitreeni voi jo lähtökohtaisesti tuntua ylitsepääsemättömältä, Mitä jos tekisit itsesi kanssa diilin, että menet edes käymään? 20 minuutin jumppa riittäisi tällä kertaa. Tai mene 10 minuutin lenkille. Kunhan pääset vain liikkeelle, tuo 10 minuutin lenkki usein vie mennessään, mieli virkistyy ja todennäköisesti venyy pidemmäksi. Kun poistaa liikkumisesta pakon, suorittamisen ja yksinkertaisesti vain lähtee liikkeelle, saattaa ihan vahingossa vetää elämänsä kovimman treenin.

RAITIS ILMA TEKEE GUTAA – MENE METSÄÄN

Ulkona ja varsinkin metsässä sielu lepää. Varsinkin jos päivät pitkät paiskii hommia sisätiloissa, kannattaa suunnata treeniensä kanssa ulos. Ja treenillä tarkoitan myös kävelyä, joka on liikuntamuodoista ihan ykkönen. Jos vain mahdollista, mene metsään. Tutkimukset kertovat, että metsässä oleilu laskee sydämen sykettä ja verenpainetta. Eli täysin ilmainen verenpainelääke! Metsässä kävely vaikuttaa mielialaan. Metsällä on rauhoittava vaikutus ja stressistä palautuminen nopeutuu. Jos elää hirveän hektistä arkea, elämä on juoksemista palaverista toiseen, on joskus parempi valinta mennä metsään rauhoittavalle kävelylle kuin lähteä tekemään rankkaa punttitreeniä.

Milla keinoilla ylos sohvalta

MIETI, MITEN HYVÄ FIILIS LIIKUNNASTA TULEE

Joskus itseään täytyy vähän houkutella treeneihin lähtemiseen. Ei huvita, väsyttää ja mieli on matala. Uskottele itsellesi (ja tottahan se on), että fiilis paranee jo treenin aikana ja viimeistään voittajaolo on suorituksen jälkeen. Liikunta lisää mielihyvähormonien tuotantoa tai pitoisuutta. Liikunnan vaikutus mielialaan on välitön. Huomaan itselläni heti mielialassa muutosta jos en ole liikkunut. Lähteminen on tässä usein se vaikein osio, mutta elämä voittaa heti ulko-oven mennessä kiinni. Kotiin palaa iloinen ja rauhallisempi tyttö.

Milla keinoilla ylos sohvalta

HANKI HARRASTUS, JOSTA SAAT ONNISTUMISEN TUNTEITA

Kaikki liikuntalajit eivät sytytä kaikkia. Löydä omasi. Sellainen laji, josta tulee hyvä mieli ja josta nautit. Tärkeää on myös, että saat harrastuksestasi onnistumisen tunteita. Huomaan sen asiakkaistanikin, miten hyvältä tuntuu, kun onnistuu. Onnistuminen ei välttämättä tule heti ensimmäisellä kerralla, ei välttämättä toisella eikä kolmannellakaan, mutta voi pojat se tuntuu mahtavalle, kun homma etenee. Lopulta pitkäjänteisen harjoittelun tuloksena saat tehtyä sen kymmenen punnerrusta, ensimmäisen leuanvedon tai juostua ensimmäistä kertaa elämässäsi 5 kilometriä yhteen putkeen.

Millä sinä motivoit itsesi ylös sohvalta?

Noora

Lue myös edellinen kirjoitukseni, jossa esittelin

♦4 x tehokkaan kotiteenin

Inspistä motivaation herättämiseen löydät lisää: 

♦Näin innostut taas liikunnasta 

♦Kuinka löytää kadotettu liikunnan ilo? 

♦5 syytä treenata kaverin kanssa

Milla keinoilla ylos sohvalta

 

♥ Seuraathan somessa ♥

Facebook 

Instagram

noorakatariina

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta