NAPAKKA PAKARATREENI KOTIIN TAI SALILLE

napakka pakaratreeni

Mikä olisikaan parempi tapa aloittaa viikko, kuin tehdä poltteleva pakaratreeni! Kuvasin teille lyhyen videon, jossa näytän omat lemppariliikkeeni alakropalle, eritoten pakaroille! Nämä liikkeet onnistuvat myös kotona jos sinulta löytyy kahvakuula sekä vastuskuminauha. Tästä voit poimia myös vinkit tarakan herättelyyn myös ennen varsinaista voimatreeniä punttisalin puolella. Varsinkin kuminauhalla lämmittely toimii erinomaisesti. Näin saadaan myös ne uinuvat pakarat herätettyä ja ne ovat sitten iskussa kun päästään tangon alle.

napakka pakaratreeni

MIKSI KANNATTAA JUMPATA PAKAROITA?

Tiukka peppu on toki esteettisesti tosi jees, mutta on pakaroiden hyvällä kunnolla muukin merkitys. Iso pakaralihas on kehomme suurin yksittäinen lihas, joka vaatii sen vuoksi myös paljon huomiota. Tätä asiaa vaikeuttaa suuresti se, että moni istuu näiden voimakkaiden lihasten päällä päivät pitkät. Varsinkin toimistotyöläiset saattavat istua sen kahdeksan tuntia töissä + työmatkat. Pahimmassa tapauksessa kotona rojahdetaan töistä päästyä samantien sohvalle.

Istuminen sekä paikallaanolo passivoittavat kaikkia lihaksia. Eritoten pakarat, joiden päällä lötkötämme useita tunteja päivässä. Monet valittavat, etteivät saa treeniä menemään perille pakaraan, vaan eniten roolia ottavat reidet. Voi olla, ettei hermotus ole kunnossa eli haluttu lihas ei aktivoidu. Laiskottelevat pakarat eivät jaksa syttyä, kun ne ovat muutenkin toimettomana. Miksi vaivautua? 🙂

Olen usein asiakkaiden kanssa käynyt tätä keskustelua, eli miten saada esimerkiksi kyykky tuntumaan pakarassa. No ensinnäkin kyykky on haastava liike ainakin oikein tehtynä. Puhumattakaan askelkyykystä. Jalkalihakset toki tekevät suurimman työn, mutta tuntuma on mahdollista saada myös sinne pyllyn puolelle.

Tekniikan tulee tottakai olla kunnossa, mutta ajatuksen voimaa ei kannata aliarvioida. Kun liike tehdään teknisesti oikein, hitaasti ja siten, että mietit missä lihaksessa liikkeen tulisi tuntua, mennään usein oikeaan suuntaan.

napakka pakaratreeni

Kiinteät pakarat ovat huippujuttu, mutta on näillä kaunokaisilla myös toiminnallinen rooli. Pakaralihakset vaikuttavat niin alaselän, lantion kuin lonkkienkin toimintaan. Joten jos pakaralihaksesi eivät toimi, eivätkä ota osaa arjessa, joku muu kyllä ottaa. Usein uhrautuu alaselkä, joka on useimpien kipukohta. Kivut ja säryt kannattaa aina ottaa vakavasti ja jos tuntuu, ettei treenikään auta asiaa, kannattaa kääntyä fysioterapeutin puoleen. Fyssarin vastaanotolla päästään kartalle, missä mättää.

NAPAKKA PAKARATREENI -VIDEOLLA

Videolla muutamia hyviksi havaittuja liikkeitä pakaralle. Välineiksi tarvitset kuminauhan sekä kahvakuulan. Osa liikkeistä tehdään omaa kehonpainoa hyödyntäen. Varsinkin kumpparilla tehtävät liikkeet saavat pakarat aivan varmasti heräämään.

Pistäkäähän testiin ja kommentoikaa, tuntuiko siellä pakarassa?

-Noora

Lue myös → → →

Rasvaa polttava porrastreeni

Jalkatreeni kehonpainolla

napakka pakaratreeni

♥ Seuraathan somessa ♥

Facebook 

Instagram

noorakatariina

4 vastausta artikkeliin “NAPAKKA PAKARATREENI KOTIIN TAI SALILLE”

  1. Hei, nyt on pakko kehaista blogiasi.
    Tämän takia fitfashionia luen, jotta saan vinkkejä, ohjeita ja motivaatiota omiin liikuntoihin. Jatka näin, innolla odotan kaikkia videopätkiä, joista saa hyviä ideoita omiin treeneihin.
    Mukavaa syksyn jatkoa sulle 🙂

    • Hei ihanaa mikä kommentti. 🙂 Kiitos paljon. Omalta osaltani haluan jakaa simppeleitä vinkkejä liikkumiseen, joita on helppo tehdä vaikka ihan omassa olohuoneessa. <3

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta