TRX-TREENI JOKA LAITTAA KOKO KROPAN TÖIHIN

trx-treeni

Viikko alkaa tehokkaasti TRX-treenillä. Nappaa kuvaamaltani videolta vinkit talteen ja kokeile TRX:ää vaikka heti tänään. TRX on hirmuisen monipuolinen ja näppärä väline joko osaksi salitreeniä tai kotisalille. Eivät paina paljon ja menevät pieneen tilaan, joten ne voi napata vaikka puistoon mukaan. Itse käytän naruja hyvin paljon asiakkaiden kanssa niin ulkona kuin sisällä. Ulkona TRX-nauhat voi kiinnittää joko leikkipuiston telineisiin tai puuhun. Sisätiloissa oveen tai leuanvetotankoon tai mihin vain tukevaan paikkaan. Osassa talouksista löytyy portaat ja olenkin tavannut kiinnittää narut esimerkiksi portaiden kaiteeseen.

Kuntosaleilta löytyy tätä nykyä monipuolisesti muutakin välineistöä kuin painoja ja laitteita. Aika suurella todennäköisyydellä saliltasi löytyy joko TRX-nauhat tai voimistelurenkaat. Jos ei löydy, niin pyydä että hankkivat. 🙂 Voimistelurenkaat ajavat lähes saman asian kuin pehmoisemmilla kahvoilla varustetut TRX-nauhat. TRX toimii loistavasti myös alkulämmittelyssä, joten jos kaipaat crossarin tai polkupörän tilalle vaihtoehtoja, niin ota tästä koppi.

MIKSI TREENATA TRX:LLÄ?

Kehonpainolla tehtävä kuntoilu sopii lähes kaikille ja on oikeastaan välttämättömyys, että osaamme käyttää kehoamme turvallisesti. Suosituksena, että otetaan ensiksi oma keho haltuun sitten vasta painot. Naruissa on se etu, että osa liikkeistä on jopa turvallisempi ja helpompi tehdä kuin ilman nauhoja. Jos kyykky tuntuu haastavalta ilman ”tukea”, saa TRX -nauhoista tarvittavaa apua ja pääset näin ollen hieman syvemmälle kyykkyyn ilman pelkoa kaatumisesta. Liikkeisiin saa lisää vastusta helposti muuttamalla asentoa. Esimerkiksi videon ensimmäinen liike (soutu+hauiskääntö) on helpompi tehdä pystyssä, koska painoa ei ole niin paljon käsien varassa. Jos taas kaipaat haastetta, asetu lähes vaakatasoon, niin johan alkaa tuntua.

TRX-treenissä on paljon etuja. Liikkuvuus paranee, saat lisää tasapainoa ja koordinaatiota. Kehonhallinta kehittyy sekä parannat lihaskuntoa sekä kestävyyttä. Keskivartalon lihakset ovat jokaisessa liikkeessä mukana, joten saat kaupanpäällisiksi tiukan coren. Liikkeen haastavuutta on helppo säätää lennosta eikä tarvitse kolistella painojen kanssa. Voit tehdä koko treenin käyttämällä TRX:ää tai ottaa osaksi muuta treeniä. Sopii monipuolisuutensa vuoksi lähes kaikille. Pienen kokonsa ansiosta helppo kuljettaa paikasta toiseen, joten ei tekosyitä!

VIDEOLLA MUUTAMA LIIKEVINKKI TRX-HARJOITTELUUN

Videolla esittelen muutaman liikkeen, jolla saat vinkkejä omaan TRX -treeniin. Itsellä käytössä Gorilla Sportsilta aikoinani tilaamat TRX-remmejä edullisemmat versiot. Oikeat TRX-remmit käsittääkseni maksavat useita satasia, joten nämä muutaman kympin versiot riittivät minulle. Ajavat asiansa. 🙂 Videolta löydät liikkeitä niin alavartalon kuin ylävartalonkin lihaksille. Keskivartalo on mukana joka liikkeessä, joten muista pitää core tiukkana koko treenin ajan. Ei muuta kuin kokeilemaan ja pukkaa kysymyksellä jos jokin jäi kaivelemaan!

♥ Lisää treeni-inspistä ♥

Hapottavan tehokas kehonpainotreeni

Treenaa keskivartalo kuntoon kotona!

Treenaa helposti kotona – Kotitreenillä timmiksi!

Kivoja kuntoiluhetkiä!

-Noora

♥ Seuraathan somessa ♥

Facebook 

Instagram

 

noorakatariina

Yksi vastaus artikkeliin “TRX-TREENI JOKA LAITTAA KOKO KROPAN TÖIHIN”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta