REISIÄ POLTTELEVA JALKATREENI

reisia poltteleva jalkatreenireisia poltteleva jalkatreeni

Tänään rääkätään jalat hapoille kuntosalin puolella. Toki treeni onnistuu hieman varioiden myös kotona, mutta meitsi on palannut kuntosalille. Ja nyt EI ole luvassa laitteissa istumista, vaan tehokasta tekemistä omalla kehonpainolla. Itsesi lisäksi tarvitset kaveriksi käsipainot, tangon, boxin sekä jumppapallon. Jokaiselta salilta luulisi löytyvän välineistöt, joten ei muuta kun kääritään lahkeet ja laitetaan reidet tulille! Itse tykkään tehdä liikkeet aikaa vastaan tai pidän toistojen määrän suhteellisen korkeana (15-20) ja lyhyet palautukset. Pidetään sykkeet koholla. Etukyykyssä himmailisin kaikissa muissa paitsi painoissa. 🙂 Eli lyhyemmät sarjat (maksimissaan 12 toistoa/sarja) ja pidemmät palautukset. Etukyykyssä menee aina vähintään yksi sarja herkistellen, kun pohditaan mikä on päivän kunto ja paljonko sitä rautaa uskaltaa minäkin päivänä laittaa. Sarjoja vetelisin menemään vähintään sen neljä. Ja ei ole väärin lisätä joka sarjalle painoja.

REISIÄ POLTTELEVA JALKATREENI VIDEOLLA

Boxihyppy

Ponnista tasajalkaa korokkeelle (boxi, steppilauta tai muu paikallaan pysyvä koroke.) Ojenna itsesi suoraksi korokkeen päällä ja laskeudu hallitusti jalka kerrallaan takaisin maan kamaralle. Jarruta hieman alastuloa. Ponnista uudelleen ylös. Muista vaihtaa ensimmäisenä alas askeltavaa jalkaa.

Etukyykky tangolla

Ota lantion levyinen haara-asento. Polvet ja varpaat voivat osoittaa hieman sivulle. Aseta tanko olkapäiden etuosan päälle, lähelle kurkkua. Tankoa ei tarvitse puristaa vaan pidä tankoa sormien päillä. Kyynärpäät osoittavat eteenpäin, joten pidä ylävartalo pystyssä. Liike on tiukka myös keskivartalolle sekä ylävartalolle,  joten koko kroppa pääsee kyllä töihin. Laskeudu hitaasti niin syvälle kyykkyyn kuin mahdollista. Älä anna alaselän pyöristyä. Rinta pysyy eteenpäin ja kyynärpäät vaakatasossa. Ponnista napakasti itsesi suoraksi.

Askelkyykkykävely

Tähän liikkeeseen tarvitset pitkän suoran tilan sekä käsipainot. Asetu lantionlevyiseen haara-asentoon. Ota käsipainot kaveriksi jos haluat haastetta. Astu toisella jalalla eteen ja laskeudu hallitusti alas siten, että molempien jalkojen polvet koukistuvat. Taaimmaisen jalan polvi menee lähelle lattiaa. Ponnista seuraavaksi takimmaisella jalalla ylös ja astu sillä askel eteenpäin.

Polven koukistus jumppapallolla

Asettele pallo jalkapohjien alle ja nosta lantio ilmaan. Ylävartalo lepää lattialla. Alkuasennossa jalat ovat suorana, lantio ylhäällä. Lähde koukistamaan jalkoja jolloin pallo vierii kohti pakaroita. Koeta viedä nilkkoja mahdollisimman lähelle pakaraa. Älä päästä lantiota tippumaan. Seuraavaksi suorista jalat ja tee seuraava toisto. Tiukka setti takareisille ja pakaralle.

Vuorikiipeilijä sivulle

Aseta kädet maahan ja tuo jalat koukkuun allesi. Lähde nyt viemään toista jalkaa suoraksi sivulle. Tuo sitten suorana ollut jalka takaisin keskelle ja nyt toinen jalka lähtee suoristumaan sivulle. Voit tehdä hypyllä tai ilman. Älä rojahda käsien päälle vaan tee aktiivisesti töitä myös yläkropalla. Mieti, että koetat työntää lattiaa poispäin itsestäsi.

Treeni done.

Mukavaa viikonloppua!

-Noora

Luithan edellisen tekstini, jossa annan vinkkejä toimistotyöläisten jumppaan:

Toimistopyllyt ylös tuoleilta!

♥ Seuraathan somessa ♥

Facebook 

Instagram

reisia poltteleva jalkatreeni

Video ja kuvat : Marianne Sendenali

Kuvauspaikka : Optimal Performance

 

noorakatariina

3 vastausta artikkeliin “REISIÄ POLTTELEVA JALKATREENI”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta